városban élni, …természetesen

Mit jelent ez? Kialakítasz magad körül egy természetközeli világot. Növényeket gondozol otthonodban, munkahelyeden zöldséget, fűszernövényeket is termeszthetsz, akár a belvárosban is. Az ételeid igyekszel magad elkészíteni főképp piacon vásárolt termelői alapanyagokból. Öltözéked, ékszereid, tárgyaid lehetőség szerint természetes alapanyagúak, háztartásod igyekszel fenntarthatóan vezetni, a natúr kozmetikumokat részesíted előnyben és felfedezed a város ismert és eldugott helyeit, ahol hallod a madarak hangját.

7+1 lépés, hogyan alakítsunk ki saját természetes városi életstílusunk?

  1. Alakítsunk ki természetközeli élményt élettereinkben. Használjunk természetes alapú lakberendezési megoldásokat. Legyünk városi kertészek, neveljünk szoba, konyhakerti, illetve fűszernövényeket. Belső tereinket könnyedén zöldíthetjük növényekkel, fa alapú lakberendezési tárgyakkal, harmonikus természetes színekkel. A látvány, az illatok és még a növények gondozására fordított energia is jótékonyan hat testünkre, lelkünkre.
  2. Háztartásunk vezessük fenntarthatóan. Igazán egyszerű dolgokról van itt szó. Termeljünk minél kevesebb szemetet, a hulladékot szelektíven gyűjtsük. Tisztítószereinknél törekedjünk környezetvédő megoldásokra. Ne halmozzunk felesleges konyha-és más háztartási eszközt. Vásárlásainkhoz ne fogadjunk el műanyag zacskót, és mindig legyen nálunk táska.
  3. Vásároljunk piacokon, idény szerint és főzzünk.  A legegyszerűbb egészségmegőrző lehetőség az étkezés területén, ha megbízható termelői forrásból és idény szerinti alapanyagokból ételeink saját magunk készítjük. Ez a városban is könnyedén megoldható, számos piac van ma már, és a könnyű ételek elkészítéséhez pedig nem szükséges sok idő.
  4. Öltözködésünk, divat kiegészítőink is fenntarthatóan válasszuk meg. Egy kis odafigyeléssel és időnkénti szelektálással sokat tehetünk magunkért, és környezetünkért ezen a területen is. Igyekezzünk jó minőségű ruhát vásárolni átgondoltan. Az olcsó is drága, ha nem használjuk! Basic alapruhatár mellett ​néhány egyedi darab, jellemzően nem tömegtermelésből, másodkézből​ kitűnő választás.​ Számtalan gardrób vásár van a városban, ahol mind ​k​ét​ szempontunk kiválóan érvényesülhet.
  5. Használjunk natúr kozmetikumokat. S​ok helyen olvashatunk, hallhatunk a kozmetikumok allergén hatásáról, a bennük lévő k​étes ​ összetevőkről​. ​Persze érdemes bőrünk védelmében szakemberrel konzultálnunk a tiszta növényes összetevők esetében is, mert​ valóban​ működik a ​természetes ​hatóanyag​ is!
  6. Mozogjunk rendszeresen, lehetőleg a szabadban. A hangsúly a mozgáson, a rendszerességen és a jó levegőn ​​van. Minden városrészen ​található olyan terület,​ ahol közel a természet. Séta, futás, kerékpározás, szabadtéri gym… számtalan lehetőség adott, ha körülnézünk környékünkön.
  7. Kiránduljunk minél többet, járjuk az erdőket, mezőket. A rendszeres városi mozgás mellett ​menjünk a városon kívülre is!​ Számos kirándulási lehetőség van akár fél órás utazási idővel. Egész hétre energiát​ ad,​ könnyebbülést a stressztől ​már ​heti egy alkalom ​is​ év minden hónapjában.
  8. 7+1 Legyen kutyánk vagy macskánk. Persze, csak ha megoldható a felelős gondoskodás! Egy háziállat nagyon sok örömet, pozitív érzéseket ad az embernek. Az állatok közelségének pozitív hatásait számos tanulmány ​bizonyítja​. A gondoskodás és felelősség azonban szintén rendszerességet (a mindennapi mozgáson túl is) és nagy odafigyelést igényel. Aki ezt körülményei végett nem tudja vállalni, akkor mindenképpen mérlegelni​e​ kell!
fotó: kiskertpiac, 2018
  1. Alakítsunk ki természetközeli élményt élettereinkben. Használjunk természetes alapú lakberendezési megoldásokat. Legyünk városi kertészek, neveljünk szoba, konyhakerti illetve fűszernövényeket. Belső tereinket könnyedén zöldíthetjük növényekkel, fa alapú lakberendezési tárgyakkal, harmonikus természetes színekkel. A látvány, az illatok és még a növények gondozására fordított energia is jótékonyan hat testünkre, lelkünkre.
  2. Háztartásunk vezessük fenntarthatóan. Igazán egyszerű dolgokról van itt szó. Termeljünk minél kevesebb szemetet, a hulladékot szelektíven gyűjtsük. Tisztítószereinknél törekedjünk környezetvédő megoldásokra. Ne halmozzunk felesleges konyha-és más háztartási eszközt. Vásárlásainkhoz ne fogadjunk el műanyag zacskót, és mindig legyen nálunk táska.
  3. Vásároljunk piacokon, idény szerint és főzzünk.  A legegyszerűbb egészségmegőrző lehetőség az étkezés területén, ha megbízható termelői forrásból és idény szerinti alapanyagokból ételeink saját magunk készítjük. Ez a városban is könnyedén megoldható, számos piac van ma már, és a könnyű ételek elkészítéséhez pedig nem szükséges sok idő.
  4. Öltözködésünk, divat kiegészítőink is fenntarthatóan válasszuk meg. Egy kis odafigyeléssel és időnkénti szelektálással sokat tehetünk magunkért, és környezetünkért ezen a területen is. Igyekezzünk jó minőségű ruhát vásárolni átgondoltan. Az olcsó is drága, ha nem használjuk! Basic alapruhatár mellett ​néhány egyedi darab, jellemzően nem tömegtermelésből, másodkézből​ kitűnő választás.​ Számtalan gardrób vásár van a városban, ahol mind​ ​k​ét​ szempontunk kiválóan érvényesülhet.
  5. Használjunk natúr kozmetikumokat. S​ok helyen olvashatunk, hallhatunk a kozmetikumok allergén hatásáról, a bennük lévő k​étes ​ összetevőkről​. ​Persze érdemes bőrünk védelmében szakemberrel konzultálnunk a tiszta növényes összetevők esetében is, mert​ valóban​ működik a ​természetes ​hatóanyag​ is!
  6. Mozogjunk rendszeresen, lehetőleg a szabadban. A hangsúly a mozgáson, a rendszerességen és a jó levegőn ​​van. Minden városrészen ​található olyan terület,​ ahol közel a természet. Séta, futás, kerékpározás, szabadtéri gym… számtalan lehetőség adott, ha körülnézünk környékünkön.
  7. Kiránduljunk minél többet, járjuk az erdőket, mezőket. A rendszeres városi mozgás mellett ​menjünk a városon kívülre is!​ Számos kirándulási lehetőség van akár fél órás utazási idővel. Egész hétre energiát​ ad,​ könnyebbülést a stressztől ​már ​heti egy alkalom ​is​ év minden hónapjában.
  8. 7+1 Legyen kutyánk vagy macskánk. Persze, csak ha megoldható a felelős gondoskodás! Egy háziállat nagyon sok örömet, pozitív érzéseket ad az embernek. Az állatok közelségének pozitív hatásait számos tanulmány ​bizonyítja​. A gondoskodás és felelősség azonban szintén rendszerességet (a mindennapi mozgáson túl is) és nagy odafigyelést igényel. Aki ezt körülményei végett nem tudja vállalni, akkor mindenképpen mérlegelni​e​ kell!